Tuesday, July 10, 2012

berdebar-debar rasa hati..

minggu lepas, sampai2 aja aku ni kat opis, belum pun sempat nak letak montot..Mota, our photographer terjah aku dengan pertanyaan.."akak, tolong buat cupcakes yang ada hias-hias tu boleh? nak pakai hari khamis?" aaaaaaa...nganga je la aku..biar betul Mota ni..hagak2 la nak oder benda2 camni dari aku yang amaturrrrr nih! tapi disebabkan oleh kata-kata semangat dan perangsang yang diberikan oleh kawan-kawan..(ahaha..yo poyo jek dorang nih!) aku cakap kat Mota, ok..aku try, tapi kalau tak jadi kita beli je kek kat S.R..and Mota setuju..hehehe..

so, sejak amik oder tu, hati aku ni berdebar-debar jek..hadoii..cam nk gugur jantung. My best fren pun hangkut la aku gi satu baker's shop kat Bukit Beruang..wah wah wah..boleh jd gila dok dlm kedai tu..aku pun beli la apa yg patut sebagai persediaan nk mulakan projek cupcake Mota nih.. :)

as Mota wished..simple deco..
hari rabu malam, balik je umah after work, aku pun get ready. dengan semangat yang berkobar-kobar..dengan perot yang kecot2 skit..napas semput2 skit..aku pun start le wat kije..seperti yang aku duga ada je la masalah yang melanda..haishhhh..aku ingat oven ni mmg nak kena campak lombong la tak lama lagi..ntah apa yang tak kena..ada la 2-3 tray cupcakes tak menjadi dibuatnya. towards the end..dah ok la plak..haishhhhh!!



ada rupa fondant cuppies ke?
aku ni dah la tak de pengalaman wat fondant..kalau ada pun cuma masa besday celebration anak2 aku haritu je..hahaha..belasah la..yakin boleh anne! gunakan motto kak kama : "kita buat dia, bukan dia buat kita" hahaha..so aku pon tak putus asa, terus dengan debaran..rasa teruja sangat nak tengok hasilnya nanti..sedar tak sedar kejap je dah pagi..aikk?? tak rasa mengantuk pun..amazinggg...bukan time2 camni selalu aku ni dah wassalam ke? krohhh..krohhh..


the next morning, rupanya geng2 kat opis dah siap get ready depan pintu tunggu aku datang...hampehhh!! siap amik video lagi..hahaha..anyway, i hope i delivered what Mota expected.


Segan wooo..mana penah wat kije gile camnih! hahaha..tapi, tak cuba tak tahu kannnn.. actually, rasa sangat happy tapi tetap berdebar-debar dalam hati.. :) anyway, selamat hari jadi untuk Muneira Aron, semoga berbahagia selalu di samping Mr. Mota!! <3

credit fr myself..u can do it!



2 comments:

  1. camni kite kene jv la beb..cun tuhhhh.. huhuhuhuu.. oh ai likeeeeee

    ReplyDelete
  2. Sangat chumel occayyyy! First time and you've done quite an amazing job!

    ReplyDelete