Sunday, June 26, 2011

..bertambah lagi..

jun datang lagi..dua tiga hari lepas, sedang golek-golek atas katil..tetiba terfikir, eh..tahun ni yg ke berapa ya?aishhhh...ehhhh...huhhh?biar betikkk!!isshhh...salah ni..tk puas hati, amik calculator..ha ah la..betul la..apa dah gile ko nih anne..tkkan campur tolak pon tak tau..heh!!memang betul laa..adessss..bertambah lagik!!

setiap tahun, usia bertambah..cuma tahun ni terasa sangat..ishhh..cam dah tua jekkkk..(hahaha..stetmen tak sedar diri) tapi itulah kenyataan. melihat ke belakang, rasanya terlalu banyak benda yang dah aku lalui..pahit,manis,suka,duka,susah,senang dan macam-macam lagi lah..badan pun dah tak berapa cergas macam dulu..agaknya perlahan-lahan SLE ni makan tuan ler gamaknya..(still bersyukur,still standing!). macam-macam la perubahan yang aku nampak, dari segi fizikal dan mental..fizikalnya, kulit makin tak cantik..ada jek garis-garis halus yang mengintai kat atas dahi ni..rasa macam digaris dengan pembaris lak..hehehe..kulit makin gelap..dah tak berapa nk anjal (dulu mcm papan anjal..!) dah tu kering lak..pokoknya dah tak macam dulu..kalau dari segi mentalnya plak, rasanya sekarang aku ni dah lagi mental..hahaha..iyelah, banyak benar benda yang difikirkan..tapi, looking at the bright side, aku ni makin matang la jadinya (tp childish tu tetap ada,kadang-kadang mengalahkan anak aku plak..) ntah la..sekarang aku ni lebih cool, kurang cepat melenting, kurang jeles (iye ker?) dan lebih sabar. aku rasa sejak aku praktikkan dalam diri aku tentang keredhaan menerima takdir Tuhan, menerapkan keterbukaan hati dan melapangkan jiwa menerima dugaan, aku jadi orang yang kuat semangat menempuh hidup tak kira susah macam mana pun. sebagai manusia, of course kita akan merungut la jugak, tapi semangat nk menempuh halangan tu jadi kental..kiranya aku ni survivor la..keterbukaan hati dan kelapangan jiwa betul-betul memberi kesan pada diri aku, terasa hati lebih bersih dari sebelumnya..yup, it is my wish to have a good heart..at least kalo aku mati suatu hari nanti, aku nak orang sebut, si anne tu baik hati orangnya..hehehe..just like my mother..semua org until now (she passed away 4 years ago) still akan sebut betapa baiknya dia and i believed, Tuhan juga menilai hati kita..

Happy Birthday To Me!!
but for now, dengan bertambahnya usia aku, aku berdoa pada Tuhan agar memberikan aku kesihatan mental dan fizikal yang baik..tanggungjawab aku dah bertambah, dulu cuma MIA, sekarang dah ada KIMY. i have to make sure that i am healthy to take care of my kids. tentang paras rupa, setiap manusia berubah mengikut kehendak biologi, jaga je la setakat yang mampu (klo obses kang udah kena cocok2 botox lak). kesihatan mental yang baik, supaya aku mampu membuat pertimbangan yang wajar (sebab kadang2 aku ni emo skit..hehe) dan agar hati aku terus bersih dari anasir-anasir yang cuba mengotorinya. semalam aku dah pandang ke belakang, menilai pengalaman silam..tapi hari ini..aku memandang ke depan..masih jauh perjalanan, entah apa pulak dugaan yang menanti. apa pun, aku bersyukur dengan rahmatMu Tuhan, mengurniai aku dengan segala macam kebaikan dan kasih sayang..

No comments:

Post a Comment